Register

A password will be e-mailed to you.

Steve Angello’s legal troubles were no secret after the public learned of the Swedish DJ & producer being sued for $12 million dollars over alleged fraud, amongst other things. In a Facebook statement, Angello has recently clarified the matter further and addressed a few issues regarding the original reporting of the story.

Steve Angello states that he was approached by journalist Torbjörn Selander, who originally reported the story in Swedish news outlet Expressen. During their discussion, Angello and the reporter agreed that there wasn’t enough information in order for an accurate article to be written on the subject. However, according to Angello, Selander went ahead and turned to the accusing party, and proceeded to write the story based off one-sided information.

“Now they’ve got all the dates wrong, all the rounds in the court wrong and all the information about how the court acted and reacted. And they also have been given the so-called “confirmation” all wrong!” [translation], says Steve in his Facebook post. He also alleges that the lawsuit was a SLAPP, or strategic lawsuit against public participation, one “intended to censor, intimidate, and silence critics by burdening them with the cost of a legal defense until they abandon their criticism or opposition.” Essentially, legal blackmail.

The trial is set to begin later this year.

Ännu en gång tar man ett slag under bältet! Vet inte vart jag ska börja med det här och vet inte hur djupt jag ska gå…

Posted by Steve Angello on Friday, August 11, 2017



Comments